"Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы бойынша білім бөлімінің Макинск қаласының мектеп-гимназиясы" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение«Школа-гимназия города  Макинск отдела образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области»

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

2022 жылғы 25 тамыздағы № 377 бұйрық

Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызмет қызметінің қағидаларын бекіту туралы
Қазақстан Республикасы Ағарту министрінің м.а. 2022 жылғы 25 тамыздағы № 377 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2022 жылғы 26 тамызда № 29288 болып тіркелді.

"Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабының 112) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

Сәйкес 112) тармақшамен толықтырылды "Білім туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 5-бабының БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда - ҚР Білім және ғылым министрінің 29.06.2023 ж. Бұйрығымен. № 186 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) заңдарымен.
 

      1. Бекітілсін. Ережелер осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес орта білім беру ұйымының психологиялық қызметінің жұмысы туралы.

      2. Қорғау комитетіне Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің балалардың құқықтарын Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен қамтамасыз етілсін.:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;;

      2) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде орналастырылуын қамтамасыз етсін. интернет-ресурста Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің ресми жарияланғаннан кейін;

      3) осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1), 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жүктелсін. арналған жетекшілік ететін Қазақстан Республикасы Білім және ғылым вице-министрі.

      4, Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Орындаушы
министрдің міндеттері

Ш. Каринова

 

 

Бұйрыққа қосымша
міндетін атқарушының
Ағарту министрінің
Қазақстан Республикасының
2022 жылғы 25 08 бастап № 377

Ережелер
орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмысы

Жалпы ережелер

      1. Осы Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидалары сәйкес әзірленген 112) тармақшамен толықтырылды Қазақстан Республикасының "Білім туралы" Заңының 5–бабының талаптарына сәйкес орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің (бұдан әрі - психологиялық қызмет) жұмыс тәртібін анықтайды.

      Ескерту. 1-Тармақ жаңа редакцияда - ҚР Білім және ғылым министрінің 29.06.2023 ж. № 186 (күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) заңдарымен.
 

      2. Психологиялық қызмет білім алушылардың және тәрбиеленушілердің оқу мотивациясын, үлгерімін, шығармашылық өзін-өзі жүзеге асыруын, психологиялық жағдайын тұрақтандыруын, бейінді өзін-өзі анықтауын және оқу іс-әрекетінің басқа да қолайлы жағдайларын қалыптастыру бойынша орта білім беру ұйымының алқалы органы болып табылады.

      Психологиялық қызметтің қызметі білім беру іс-әрекетіндегі қиындықтарды анықтауға және диагностикалауға, кеңес беруге, психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуге және білім беру ортасы жағдайында қолдау көрсетуге бағытталған, білім алушылардың психологиялық саулығын сақтау мен нығайтуды қамтамасыз етеді., тәрбиеленушілер, мұғалімдер, ата-аналар немесе басқа заңды өкілдер.

      3. Психологиялық қызметтің жұмысы ұйымдастырылады:

      1) бастауыш білім беру деңгейінде – бастауыш сынып оқушысының танымдық және тәрбиелік ынтасын, дербестігін және дамуын қолдау өзін-өзі реттеу әрбір білім алушының шығармашылық қабілеттерін бейімдеу және қалыптастыру кезінде;

      2) негізгі орта білім беру деңгейінде - оқытудың жаңа жағдайларына бейімделу, білім алушылар мен тәрбиеленушілердің танымдық және оқу іс-әрекетін дамыту, тұлғалық және құндылық-мағыналық өзін-өзі дамыту мен өзіндік сана-сезім мәселелерін шешуде қолдау көрсету, танымдық процестерге төзімділікті қалыптастыру;

      3) жалпы орта білім беру деңгейінде – білім алушы мен тәрбиеленушіге өзін-өзі анықтауда және тұлғалық сәйкестікте, бейіндік бағдарлауда көмек көрсету, мақсат қою және өз бетінше шешім қабылдау қабілетін дамытуға жәрдемдесу, тұрақты дүниетанымды қалыптастыру.

      Психологиялық қызметтің жұмысын орта білім беру ұйымдарының басшысы қамтамасыз етеді.

      4. Мамандардың құрылымы, құрамы, жылдық жұмыс жоспары орта білім беру ұйымдарының типімен, түрімен және міндеттерімен айқындалады.

      5. Орта білім беру ұйымының психологиялық қызметінің құрамына орта білім беру ұйымы басшысының (директорының) орынбасары, педагог-психолог (штаттық кестеге сәйкес), әлеуметтік педагог кіреді.

      Психологиялық қызметтің құрамы орта білім беру ұйымы басшысының бұйрығымен реттеледі және бекітіледі.

      Сынып жетекшілері, тәрбиешілер, кураторлар, пән мұғалімдері, медицина қызметкерлері білім алушылар мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық қамтамасыз ету үдерісіне қатысады және лауазымдық міндеттеріне сәйкес ата-аналармен және басқа да заңды өкілдермен өзара әрекеттеседі.

      6. Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандардың лауазымдық міндеттері мыналарға сәйкес жүзеге асырылады бұйрықпен бекітілген "Педагог лауазымдарының үлгілік біліктілік сипаттамаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2009 жылғы 13 шілдедегі № 338 бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5750 болып тіркелген).

Психологиялық көмек қызметінің тәртібі
орта білім беру ұйымдарындағы қызметтер

      7. Психологиялық қызметтің жұмыс істеу тәртібіне мыналар кіреді:

      1) білім алушылар мен тәрбиеленушілерді оқытудағы, дамытудағы және тәрбиелеудегі қиындықтарды анықтау бақылау, әңгімелесу, диагностика, сондай-ақ ауызша немесе жазбаша өтініштер (сұрау салулар) жүргізу арқылы қамтамасыз етіледі. білім алушылар мен тәрбиеленушілерден, ата-аналардан немесе өзге де заңды өкілдерден және педагогтерден;

      2) білім алушылар мен тәрбиеленушілерге жеке немесе топтық әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету;

      3) білім алушылармен және тәрбиеленушілермен, педагогтармен және ата-аналармен немесе өзге де заңды өкілдермен өзара іс-қимылдың интерактивті нысандарын, педагогикалық кеңестерді, семинарлар мен конференцияларды қоса алғанда, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу жөніндегі іс-шараларды ұйымдастыру және өткізу;

      4) әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық қолдау көрсететін педагогтар мен мамандардың пәнаралық өзара іс-қимылын қамтамасыз ету;

      5) білім алушылар мен тәрбиеленушілердің табысты әлеуметтенуі, кәсіптік бағдарлануын, бейінді оқу траекториясын және жеке білім беру кеңістігін саналы түрде таңдауы үшін жағдай жасау.

      8. Психологиялық қызметтің жұмысы мыналарды ескере отырып жүзеге асырылады:

      1) кәсіптік әдепті сақтау;

      2) эмпатиялар және баланың жеке басын құрметтеу;

      3) білім алушы мен тәрбиеленушінің жеке және жас ерекшеліктеріне қарай;

      4) психологиялық және педагогикалық білімдерді интеграциялау;

      5) баланың құқықтары мен мүдделерін сақтай отырып, ақпараттың құпиялылығы қағидаттарына негізделеді;

      6) білім алушылардың, тәрбиеленушілердің, ата-аналардың немесе өзге де заңды өкілдердің, педагогтердің денсаулығына, ар-намысы мен қадір-қасиетіне нұқсан келтіру мүмкіндігін болғызбау болып табылады;

      7) ғылымилығы, кешенділігі, жүйелілігі, кезеңділік білім беру процесінде білім алушылар мен тәрбиеленушілерді сүйемелдеудің үздіксіздігі мен үздіксіздігі.

      9. Педагог-психолог өз қызметін келесі бағыттар бойынша жүзеге асырады: диагностикалық, кеңестік, дамытушылық (түзету), психологиялық-педагогикалық ағарту және ұйымдастырушылық-әдістемелік.:

      1) диагностикалық бағыт жеке және топтық іс-әрекетті, білім алушылар мен тәрбиеленушілерді оқытудың барлық кезеңінде психологиялық-педагогикалық зерттеуді, олардың жеке ерекшеліктері мен бейімділіктерін, оқыту мен тәрбиелеу үдерісіндегі әлеуетті мүмкіндіктерін анықтауды көздейді., кәсіби өзін-өзі анықтауда, сондай-ақ оқудағы, дамудағы, әлеуметтік бейімделудегі бұзылулардың себептері мен механизмдерін анықтауда;

      2) консультациялық бағыт білім беру үдерісіне қатысушыларға көмек көрсету түріндегі жеке және топтық іс-әрекеттерді қарастырады: олардың туындайтын қиындықтардың табиғатын немесе себептерін білуіне, психологиялық мәселелерді талдауға және шешуге, жеке ерекшеліктерін өзектендіруге; жаңа әлеуметтік тәжірибені саналы және белсенді игеруге ықпал ету; жаңа көзқарастарды қалыптастыруға және өзіндік шешімдер қабылдауға көмектесу; тұлғааралық қатынастардағы, өзіндік сана-сезімі мен өзін-өзі дамытудағы қиындықтармен байланысты әр түрлі психологиялық мәселелерді шешу;

      3) дамытушылық (түзету) бағыт білім алушылармен және тәрбиеленушілермен жаңа білімдерге, дағдылар мен дағдыларға, оларды меңгеру мүмкіндіктеріне, оқу-танымдық іс-әрекетте көрінуіне деген ынтаны қалыптастыру бойынша жеке жұмысты көздейді. Диагностика барысында анықталған оқытудағы анықталған қиындықтармен және мінез-құлық проблемаларымен жұмысты ұйымдастыруды қамтиды; педагог-психологтың пән мұғалімдерімен жан-жақты қарым-қатынасы негізінде оқу материалын меңгерудегі қиындықтарды жеңуде, әлеуметтік ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар білім алушылар мен тәрбиеленушілердің психикалық және (немесе) физикалық жай-күйін түзетуді жүргізуді қамтамасыз етсін.;

      4) психологиялық-педагогикалық ағарту білім алушылар мен тәрбиеленушілердің, педагогтердің тұлғалық кәсіби өсуіне, өзін-өзі айқындауына жәрдемдесуді; педагогтердің қажеттіліктерін қалыптастыруға жәрдемдесуді көздейді, психологиялық-педагогикалық білімдегі ата-аналар мен басқа да заңды өкілдердің және оларды білім алушылар мен тәрбиеленушілерді оқытуда, тәрбиелеуде және дамытуда қиындықтарды болдырмау үшін пайдалану ниеті (сынып сағаттары, семинарлар, ата-аналар жиналысы, педагогикалық кеңестер, интерактивті әдістер және т.б. мұғалімдер мен ата-аналарға және басқа да заңды өкілдерге арналған дәрістер);

      5) ұйымдастырушылық-әдістемелік бағыт ұйымдастырушылық-әдістемелік және ғылыми-әдістемелік жұмыстарды жүргізуді көздейді: білім беру және дамытушы ортаның жағдайын бақылау, әлеуметтік, психологиялық-педагогикалық қолдау нәтижелерін талдау және оны қолдау бойынша ұсыныстар әзірлеу, білім алушылар мен тәрбиеленушілерді қолдаудың пәнаралық тәсілін әзірлеу; орта білім беру ұйымдарында, семинар-практикумдарда, конференцияларда психологиялық-педагогикалық, әлеуметтік қолдау бойынша отандық және шетелдік ғылым мен тәжірибенің жетістіктерін зерделеу; білім алушылар мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық және әлеуметтік қолдау технологияларын меңгеру бойынша семинарлар, тренингтер мен консультациялар ұйымдастыру және өткізу.

      10. Бағалау білім алушылар мен тәрбиеленушілердің ерекше білім беру қажеттіліктерін қанағаттандыру жүзеге асырылады. сәйкес бұйрықпен бекітілген Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 4 "Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы" бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 26618 болып тіркелген).

      Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар білім алушылар мен тәрбиеленушілерді психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу мыналарға сәйкес жүзеге асырылады бұйрықпен бекітілген Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6 "Білім беру ұйымдарындағы психологиялық-педагогикалық қамтамасыз ету қағидаларын бекіту туралы" бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 26513 болып тіркелген).

      11. Психологиялық қызметтің құрамына кіретін мамандардың қызметін ұйымдастыру үшін жабдықтармен және жиһаздармен жабдықталған кабинеттер қамтамасыз етіледі. бұйрықпен бекітілген Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 22 қаңтардағы №70 "Мектепке дейінгі, орта білім беру ұйымдарын, сондай-ақ арнайы білім беру ұйымдарын жабдықтармен және жиһаздармен жабдықтау нормаларын бекіту туралы" бұйрығы (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13272 болып тіркелген).

      12. Психологиялық қызметтің құрамына кіретін мамандар есепке алу құжаттамасын сәйкес жүзеге асырады бұйрықпен бекітілген Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 6 сәуірдегі № 130 "Орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарының оқытушылары жүргізуі міндетті құжаттардың тізбесін және олардың нысандарын бекіту туралы" (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 20317 болып тіркелген).

      13. Психологиялық диагностика, білім алушылармен және тәрбиеленушілермен консультациялар мен тренингтер (топтық, жеке) ата-аналардың және басқа заңды өкілдердің жазбаша келісімімен сәйкес жүзеге асырылады. № 2 қосымшаға Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2016 жылғы 28 қаңтардағы № 93 "мектепке дейінгі ұйымдарға, орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарына білім беру қызметтерін көрсетудің үлгілік шартының нысандарын бекіту туралы" бұйрығына, жүргізуге арналған үлгілік шартты бекіту туралы кәсіптік практиканың және техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарына арналған дуальды оқытудың үлгілік шартының" (тіркелген нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13227 болып тіркелген).

      14. Білім алушылар мен тәрбиеленушілер психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін мамандарға жүгінген кезде:

      1) білім алушы немесе тәрбиеленуші өз еркімен сынып жетекшісіне, педагог-психологқа, әлеуметтік педагогқа, пән мұғалімдеріне, орта білім беру ұйымының әкімшілігіне жазбаша немесе ауызша өтініш жасайды. оның жеке жағдайы, мінез-құлқы, оны оқыту, тәрбиелеу және дамыту процесінде туындайтын қиындықтар, сондай-ақ оның әлеуметтік немесе психологиялық әл-ауқаты мен денсаулығына зиян келтіретін, құқықтары мен мүдделерін бұзатын жағдайлар туралы;

      2) білім алушының немесе тәрбиеленушінің өтініші психологиялық қызметтің мамандарымен тіркеледі және қаралады;

      3) педагог-психолог психологиялық-педагогикалық диагностика, консультация беру және түзету бойынша білім алушы мен тәрбиеленушінің психологиялық саулығын қалпына келтіру үшін қажетті психологиялық көмек көрсету және көрсету кестесін, форматын ата-аналармен немесе өзге де заңды өкілдермен жазбаша келіседі.;

      4) жүргізілген диагностикалық жұмыстың қорытындысы бойынша педагог-психолог қалыптасқан жағдайдың себебін анықтайды, психологиялық-педагогикалық қорытынды мен ұсынымдарды құрастырады, психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарымен бірлесіп жеке жұмыс жоспарын әзірлейді., оны орта білім беру ұйымдарының бірінші басшысы бекітеді;

      5) жеке жоспардың ұсынымдары мен бағдарламаларын орындау белгіленген кестеге сәйкес жүзеге асырылады.

      15. Ата-аналар немесе өзге де заңды өкілдер психологиялық-педагогикалық қолдауды қамтамасыз ететін мамандарға жүгінген кездегі іс-қимыл тәртібі:

      1) ата-ана немесе өзге де заңды өкіл жазбаша немесе ауызша нысанда білім алушының немесе тәрбиеленушінің психологиялық жай-күйі, оны оқыту, дамыту және тәрбиелеу процесіндегі мінез-құлқы, балалар мен ата-аналардың қарым-қатынасы мәселелері бойынша сынып жетекшісіне, педагог-психологқа жүгінеді. , әлеуметтік педагог, пән мұғалімдері, орта білім беру ұйымының әкімшілігі;

      2) ата-анасының немесе өзге де заңды өкілінің өтініші психологиялық қызметтің мамандарында тіркеледі және қаралады;

      3) психологиялық қызметтің мамандары сынып жетекшісімен бірлесе отырып, жағдайды зерттейді, және психологиялық қызметтің негізгі жауапты маманын анықтайтын орта білім беру ұйымының басшысына хабарлайды;

      4) бастапқы кездесуде психологиялық қызметтің мамандары ата-анасымен немесе басқа заңды өкілімен әңгімелесу жүргізеді, білім алушының немесе тәрбиеленушінің жағдайының немесе мінез-құлқының пайда болу немесе өзгеру себептері туралы түсінік қалыптастырады, сұранысқа ие әлеуметтік, психологиялық-педагогикалық формалар мен әдістерді анықтайды диагностика, кеңес беру, түзету, қолдау немесе қолдау;

      5) психологиялық қызметтің маманы әлеуметтік немесе психологиялық-педагогикалық сүйемелдеудің жеке жоспарын жасайды, оны орта білім беру ұйымдарының бірінші басшысы бекітеді;

      6) әлеуметтік және психологиялық-педагогикалық қолдаудың жеке жоспары 2 данада жасалады, оны ата-анасы немесе басқа заңды өкілі жазбаша түрде куәландырады, оның бір данасы ата-анасына немесе басқа заңды өкіліне беріледі, екіншісі орта білім беру ұйымында қалады.;

      7) психологиялық жай-күйдің немесе мінез-құлықтың тәуекелдері, құқықтық, әлеуметтік немесе отбасылық-тұрмыстық проблемалар анықталған жағдайда білім алушы немесе тәрбиеленуші тиісті бейіндегі мамандарға (денсаулық сақтау, ішкі істер, халықты әлеуметтік қорғау органдары мен ұйымдарына, кәмелетке толмағандардың істері және кәмелетке толмағандардың істері жөніндегі комиссияға) консультацияға жіберіледі. олардың құқықтарын қорғау).

      16. Педагогтердің психологиялық қызметке жүгінген кездегі іс-қимыл тәртібі:

      1) орта білім беру ұйымдарының педагогтері эмоционалды-еріктік, мінез-құлық тәуекелдері мен оқуда қиындықтар анықталған жағдайда және оларды дамытуи у отәрбиеленушілер мен тәрбиеленушілер, сондай-ақ өздерінің кәсіби күйіп қалу проблемалары психологиялық қызмет маманына жазбаша немесе ауызша түрде жүгінеді;

      2) педагогтің өтініші психологиялық қызмет мамандарымен тіркеледі және қаралады;

      3) психологиялық қызметтің мамандары жағдайды зерделейді және психологиялық қызметтің негізгі жауапты маманын анықтайтын орта білім беру ұйымының басшысын хабардар етеді;

      4) психологиялық қызметтің маманы әлеуметтік, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді көрсетудің нысандары мен әдістерін айқындайды.

      17. Психологиялық-педагогикалық қолдауды қамтамасыз ететін мамандар білім алушылар мен тәрбиеленушілердің құқықтары мен мүдделерін ескере отырып, алынған мәліметтердің құпиялылығын сақтайды.

      18. Психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді қамтамасыз ететін педагогтар, сәйкес 10) тармақшамен толықтырылсын "педагог мәртебесі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 15-бабы құқық қорғау органдарына және орта білім беру ұйымдарының басшылығына кәмелетке толмағандардың қылмыстық немесе әкімшілік құқық бұзушылық белгілері бар іс-әрекеттерді (әрекетсіздіктерді) жасау фактілері туралы жазбаша немесе ауызша уақтылы хабарлайды. оның ішінде білім беру ұйымдарындағы кәсіптік қызметіне байланысты өздеріне белгілі болған құқық бұзушылықтар және (немесе) орта білім беру ұйымдарынан тыс.

 

Жаңартылған күні: 30.10.2024 13:30
Құрылған күні: 30.10.2024 13:30

Текст