Ақмола облысы білім басқармасының Бұланды ауданы білім беру бөлімі "Макинск қаласының Мектеп-гимназиясы" КММ
КГУ "Школа-гимназия города Макинск отдела образования по Буландынскому району управления образования Акмолинской области"

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

БАЛА ПСИХИКАСЫН БҰЗАТЫН 5 СӨЗ

1. «Бос сөз айтпа!».

Синонимдер: «Бос сөз айтпа», «Бос сөзді доғар».

Неге болмайды: Балалар, ересектер сияқты, ешқашан «бос сөз» айтпайды. Кішкентай адам сізге айтуды шешкен барлық нәрсе, ол сізге қаншалықты күлкілі немесе қызық болып көрінсе де, ол үшін маңызды. Мұндай тіркестер арқылы сіз балаға оның сөздері сіз үшін маңызды емес екенін түсіндіресіз. Баланың ерте құпиялары болғанына кейін таң қалмаңыз.

Орнына не бересің. Баладан қашпай, оданда оны тыңдаңыз. Егер бала өзінің кейбір жаңалықтары туралы айтса, онымен бірге қуаныңыз. Мәселе болса, шешімін табуға тырысыңыз.

2. «Міне, ал, тек мені жалғыз қалдыршы»

Синонимдер: «Міне, ұста, бірақ мені жалғыз қалдыр», «Ал, енді мені мазалама».

Неге жоқ. Баланың талаптарын орындаудың ең жаман жолы. Сіз оған үлестірме беріп қана қоймайсыз, сонымен бірге ол сіздің өміріңізден жоғалып кетуі керек. Балалар осылайша өздері қалаған нәрсені алу мүмкіндігін өте тез пайдалана бастайды. Содан кейін ата-аналар таң қалады: жаттық қайдан пайда болды деп.

Орнына не бересің?  Ешкім баладан үнемі бас тарта алмайды және бұл талап етілмейді. «Мені жалғыз қалдыр» деген сөзден құтылсаңыз да, ол әлдеқайда жақсы болады.

3. «Сен жасай алмайсың, маған бер, өзім жасаймын!»

Синонимдер: «Сен табысқа жете алмайсың», «Оны жайына  қалдыр, бәрібір деқолыңнаң келмейді».

Неге жоқ. Тіпті тырысу құқығынан бас тарта отырып, сіз баланы сәтсіздікке ұшыратып, өзінің дәрменсіздігі сезімін оятасыз. Нәтиже психологияда «үйренген дәрменсіздік» деп аталады - адам бір нәрсені жасай алмайтынына немесе өзгерте алмайтынына алдын ала сенімді болған кезде.

Орнына не бересің. Егер сіз нәрестенің ол үшін мүмкін емес тапсырманы орындап жатқанын көрсеңіз, онда: «Мен сізге көмектесуге рұқсат етіңіз» деп айту керек. Немесе оған көмектесуге рұқсат етіңіз. Егер бұл мүмкін болмаса, мысалы, бала сымдарды жөндеуге ынталы болса, бұл қауіпті екенін түсіндіріңіз.

4. «Басқа балалар мұны істей алады, ал сен істей алмайсың»

Синонимдер: «болуы мүмкін» сөзінің көптеген нұсқалары болуы мүмкін (мойынсұну, жақсы оқу, жеңу, білу, бір нәрсеге қол жеткізу).

Неге жоқ. Баланы басқалардан төмен сезіну арқылы сіз кемшілік кешенін қалыптастырасыз. Кейбір адамдар осылайша нәрестеде жақсы болуға деген мотив бар деп ойлайды. Бірақ ересектермен де бұл тактика әрқашан жұмыс істемейді. Балаға келетін болсақ, бұл өте нашар мотиватор.

Орнына не бересің. Зигмунд Фрейд былай деген: «Өзіңді өзіңмен салыстыру керек жалғыз адам – өткендегі өзің. Сіз дәл қазір өзіңізден жалғыз жақсы адам болуы керек». Фрейдтің авторлығы күмәнді, бірақ дәл осы қағиданы ұстану керек.

5. «Менің көзім сені көрмесін»

Синонимдер: «Көзден кет», «Мен сені көргім келмейді».

Неге жоқ. Бұл сөздер балаға өзінің де, оның проблемаларының да ата-анаға қажет еместігін білдіреді. Кейде ата-аналар осылайша қайнап жатқан жанжалдан аулақ болуға тырысады, бірақ одан аулақ болу мәселені шешпейді, тек оны ушықтырады. Орнына не бересің. Біз балаларды тыңдап, оларға көмектесуіміз керек. Ал еріксіз жанжалды жағдайларда басқа әдістерді қолданыңыз.

Жаңартылған күні: 02.02.2022 20:09
Құрылған күні: 02.02.2022 20:09

Текст